Nota de premsa

La Conselleria d'Hisenda aconsegueix un estalvi mitjà anual de 30,7 milions d'euros a través de la contractació centralitzada de subministraments i serveis

17/10/2020

- Els acords marc permeten que l'Administració valenciana estalvie un de cada quatre euros que es destinen a la contractació de subministraments i serveis
- Contractar de manera conjunta permet, a més d'estalviar costos, simplificar i agilitar el procés i millorar l'eficiència de la gestió administrativa



La Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic ha aconseguit un estalvi de 30,7 milions d'euros a través dels acords marc formalitzats per la Central de Compres de la Generalitat en l'últim any.

En concret, la Central de Compres ha formalitzat en l'últim any onze acords marc amb un valor estimat anual de 106 milions d'euros, per la qual cosa l'estalvi anual obtingut mitjançant la contractació centralitzada ha sigut del 29 % del cost.

Aquestes dades suposen que, gràcies a l'eficaç gestió que permet la contractació centralitzada, l'Administració valenciana aconseguisca estalviar un de cada quatre euros que es destinen a l'adquisició de subministraments i serveis com ara neteja, vigilància i seguretat, serveis postals, impressió, subministrament d'energia elèctrica, combustible o material d'oficina.

A més de l'estalvi des del punt de vista econòmic, la contractació centralitzada també suposa millorar l'eficiència de la gestió administrativa, atés que se simplifica i agilita el procés de contractació, amb una reducció considerable de la tramitació necessària i, per tant, dels terminis temporals per a executar els contractes.

Cal destacar que cada acord marc suposa la subscripció de vora 60 contractes basats en el mateix acord, per la qual cosa, si no hi haguera l'acord marc, tant les conselleries com les entitats del sector públic haurien d'acudir a un procediment obert de contractació per a cada cas, amb tota la tramitació que comporta la licitació corresponent.

D'aquesta manera s'obté un estalvi important quant al temps que ha de dedicar el personal administratiu a preparar els contractes, ja que si deriven d'un acord marc, la tramitació és molt més simplificada i senzilla, fet que repercuteix també en més eficiència de la despesa administrativa.

Així mateix, la contractació centralitzada permet més control i transparència durant tot el procés, i això, en definitiva, permet millorar la qualitat del servei públic.

A més d'augmentar els estalvis i l'eficiència, la contractació centralitzada també permet implementar polítiques públiques que permeten impulsar la sostenibilitat ambiental, apostar per la innovació i facilitar l'accés de les petites i mitjanes empreses a la contractació pública.

Infraestructures i serveis de telecomunicacions

Entre els contractes centralitzats destaca el d'infraestructures i serveis per a les xarxes de dades, telefonia fixa i mòbil i Internet de la Generalitat, que ha permés fer una facturació de pagament per ús, de manera que es du a terme un control exhaustiu de la despesa, davant de la facturació plana que s'efectuava anteriorment.

En concret, aquest contracte suposa un estalvi mitjà mensual d'1,1 milions d'euros, per la qual cosa l'estalvi acumulat en l'últim any arriba a 13,2 milions d'euros, malgrat haver augmentat el nombre d'usuaris i usuàries i serveis prestats i haver escomés projectes tan rellevants com el d'instal·lar la banda ampla en tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana.

A través d'aquest contracte es dona suport a les comunicacions de 160.000 persones usuàries, en 3.700 seus de la Generalitat amb 7.000 línies de dades, 70.000 línies de telefonia fixa, 10.500 línies mòbils i 2.800 dispositius mòbils, entre d'altres.