Nota de premsa

El Consell assisteix 10.500 valencians en la realització de la declaració de la renda en només nou dies de campanya

23/05/2018
El Consell assisteix 10.500 valencians en la realització de la declaració de la renda en només nou dies de campanya

Més de 10.500 valencians han rebut assistència de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, a través de l'Institut Valencià d'Administració Tributària (IVAT), per a confeccionar la declaració de la renda en només nou dies de campanya, des que el dijous 10 de maig es va iniciar el període de declaració de l'IRPF de l'exercici 2017.

A partir de l'atenció que s'hi ha prestat, s'han tramitat més de 8.700 declaracions de la renda als punts d'atenció al ciutadà que ha habilitat la Generalitat, situats a les tres capitals de província i, com a novetat d'enguany, també a nou municipis (Altea, Busot, Chelva, Chiva, l'Alcora, Santa Pola, Sant Mateu, Segorbe i Albaida).

Soler ha explicat que "enguany esperem arribar a les 50.000 declaracions, i es multiplicarien per deu les xifres de 2015. Per a això, hem incrementat la dotació de personal especialitzat per a atendre els valencians, que ha passat de 10 persones el 2015 a 63 el 2018, 27 d'aquestes en municipis que no són capital de província".

El conseller d'Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler, ha fet públic aquest balanç durant la visita que ha fet hui junt amb la secretària autonòmica d'Hisenda, Clara Ferrando, i el director general de Tributs, Eduardo Roca, al municipi de Chiva, on l'alcalde, Emilio Morales, els ha rebut.

L'oficina de Chiva ha tramitat 470 declaracions

Allí han pogut comprovar de primera mà el funcionament del punt d'atenció que ha disposat la Generalitat al municipi per primera vegada. Vicent Soler ha assenyalat que "només a l'oficina de Chiva s'han tramitat ja 470 declaracions des de principi de campanya, xifra que suposa el 12 % del total de declaracions que s'han presentat a la província de València als punts que ha atés la Generalitat".

El conseller ha mostrat satisfacció pel bon acolliment que ha tingut el servei. Soler ha explicat que "aquest és el primer any que la Generalitat ofereix punts d'atenció estables en municipis que no són capitals de província. Hem volgut omplir el buit territorial que no cobreixen altres administracions portant el servei a nou localitats, a més de les capitals de província, i els grans beneficiaris d'aquesta iniciativa són els ciutadans".

En el cas de l'oficina de Chiva, dóna servei a molts habitants de la comarca de la Foia de Bunyol, que fins ara havien de desplaçar-se un mínim de 28 quilòmetres fins a les oficines més pròximes, en aquest cas, les de Torrent i València.

Vicent Soler ha agraït a l'alcalde de Chiva la col·laboració amb la Generalitat en la posada en marxa del punt d'atenció, i ha recalcat que "és necessari continuar avançant en el treball conjunt Generalitat-ajuntaments i conjuminar esforços per a continuar millorant el servei que es presta als ciutadans".

Ferrando: "Els ciutadans estan satisfets amb l'atenció rebuda"

Per la seua banda, la secretària autonòmica d'Hisenda, Clara Ferrando, que ha supervisat l'obertura de les noves oficines d'atenció en municipis, ha destacat que "la iniciativa està resultant tot un èxit. Són molts els ciutadans que han fet ja ús d'aquest nou servei i que es mostren molt satisfets de l'atenció que han rebut".

Clara Ferrando s'ha referit al punt d'atenció de Chiva, que l'atenen tres tècnics que ha seleccionat l'IVAT i als qui se'ls ha donat una formació específica. Les contractacions de tècnics que ha dut a terme la Generalitat per a atendre durant aquesta campanya són 63.

"Aquestes contractacions han suposat una oportunitat per a molts joves de cara a la futura incorporació al mercat laboral, ja que més de la meitat dels professionals contractats són recentment llicenciats sense quasi experiència, que ara podran posar en valor aquesta col·laboració amb l'Agència Tributària Valenciana", ha explicat la secretària autonòmica.

Clara Ferrando ha recordat que el punt d'atenció de Chiva, igual que la resta d'oficines que gestiona la Generalitat, està obert a tots els contribuents espanyols, sense importar la comunitat autònoma d'origen.

Segons Ferrando, "l'IVAT té com a objectiu facilitar als ciutadans el compliment de les obligacions tributàries, al mateix temps que lluita contra el frau fiscal, ja que amb aquestos ingressos es financen els serveis públics dels quals gaudim tots els ciutadans".

Clara Ferrando ha lamentat que "si no hi ha ingressos públics, la sanitat, l'educació i la protecció social no podran ser de qualitat, sobretot en la situació actual d'infrafinançament a què ens condemna el Govern central, amb la negativa de canviar el model de finançament autonòmic que fa més de quatre anys que està caducat".

La secretària autonòmica ha donat les gràcies a tots els membres de la corporació i als tècnics que atenen l'oficina "per l'esforç que fan aquestos dies perquè la campanya transcórrega de manera fluïda i sense incidències".

Arxius relacionats