Nota de premsa

El Consell ajuda més de 1.000 persones a fer la declaració de la renda en menys de quatre dies a la província de Castelló

16/05/2018

La Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, a través de l'IVAT, ha prestat assistència a l'hora de confeccionar la declaració de la renda a més de 1.000 castellonencs, concretament a 1.069, en tan sols tres dies i mig des que dijous passat es va iniciar l'actual campanya de l'IRPF referida a l'exercici 2017.

El conseller d'Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler, ha fet públic aquest primer balanç alhora que ha destacat "el reforç de mitjans materials i tècnics que ha fet la Generalitat en tota la Comunitat Valenciana i, en concret, a la província de Castelló, per a donar un millor servei als contribuents".

"En només dos anys, des de 2016, hem triplicat el personal tècnic per a oferir assistència als contribuents castellonencs en la declaració, ja que s'ha passat de 5 persones en 2016 a 15 persones en l'exercici actual", ha assenyalat el conseller, que també ha destacat que la Generalitat ha portat el servei a les ciutats i municipis castellonencs.

"Quan arribem al Consell, en 2015, a la província de Castelló la Generalitat no disposava de cap punt d'atenció al contribuent per a l'elaboració de la renda, ja que el servei únicament es prestava a la ciutat de València. En 2016 vam posar en marxa un servei a Castelló ciutat atés per 5 tècnics, i per a l'actual campanya hem inaugurat, per primera vegada en la història, punts d'atenció fixos en 3 municipis (Segorbe, l'Alcora i Sant Mateu) que, junt amb l'oficina de Castelló, estan atesos per un total de 15 tècnics. Això ens va permetre atendre el passat any 5.450 persones", ha explicat el titular d'Hisenda.

Vicent Soler ha fet aquestes declaracions durant la seua visita al punt d'atenció al contribuent de la Generalitat ubicat a Sant Mateu, on ha acudit acompanyat de la secretària autonòmica d'Hisenda, Clara Ferrando, i del director general de Tributs, Eduardo Roca. Allà han sigut rebuts per l'alcaldessa de Sant Mateu, Anna Besalduch, que els ha acompanyat en la seua visita a les oficines on es presta el servei als contribuents.

Soler: "S'han evitat desplaçaments innecessaris"

"El servei ha tingut una gran acollida i de moment ha assistit ja 88 persones. A més d'atendre els veïns de Sant Mateu, fins allí també s'han desplaçat contribuents dels pobles dels voltants i, fins i tot, de Benicarló, Peníscola i Vinaròs per a rebre ajuda en la confecció de la declaració", ha assenyalat el conseller, que ha recordat que el punt d'atenció de Sant Mateu, igual que la resta d'oficines que gestiona la Generalitat, està obert a tots els contribuents espanyols, sense importar la seua comunitat autònoma d'origen.

Vicent Soler ha explicat que "el servei està estalviant desplaçaments innecessaris als habitants de Sant Mateu i dels pobles de la comarca del Baix Mestrat, que fins ara s'havien de desplaçar a Castelló, Vila-real o Vinaròs si necessitaven ajuda en la declaració de la renda, la qual cosa suposava un trajecte mínim de 33 quilòmetres en el millor dels casos. A més, també ha permés alliberar de càrrega de treball les tres oficines abans esmentades i donar un ventall més ampli d'opcions als ciutadans a l'hora de triar cita prèvia".

Clara Ferrando: "La campanya discorre amb normalitat"

Per la seua banda, la secretària autonòmica d'Hisenda, Clara Ferrando, ha destacat que "la campanya està discorrent amb normalitat i sense cap incidència i aquesta és la millor notícia que podem tindre".

"Des de l'IVAT hem fet un gran esforç organitzant els punts d'atenció, facilitant els mitjans tècnics i supervisant la contractació dels tècnics que atenen els ciutadans amb l'objectiu de donar el millor servei possible als contribuents", ha explicat la secretària autonòmica, que ha assenyalat que des dels 3 llocs d'atenció ubicats a Sant Mateu s'han presentat ja 70 declaracions de la renda.

Clara Ferrando ha agraït la col·laboració que han prestat tots els ajuntaments que han participat en la iniciativa, que en el cas de la província de Castelló són Sant Mateu, l'Alcora i Segorbe, que han estat en tot moment molt implicats en el projecte.

Clara Ferrando ha assenyalat que "el nostre concepte de servei públic implica també facilitar als ciutadans el compliment de les seues obligacions tributàries, ja que amb aquestes aportacions es financen els serveis públics fonamentals que tots gaudim".
Segons la secretària autonòmica d'Hisenda, "l'IVAT és un element clau per a una Comunitat infrafinançada com la nostra, amb uns recursos escassos i un marge fiscal molt reduït. En aquest sentit, estem fent una gran tasca perquè, dins de les nostres competències, la gestió tributària siga justa i la recaptació redunde en benefici dels serveis públics".

"Estem apostant per una Agència Tributària Valenciana que siga garant de la igualtat fiscal de tots els valencians i valencianes. També aspirem a tindre més autonomia financera i per a això estem disposats a assumir també més responsabilitat fiscal", ha assenyalat Ferrando.

Arxius relacionats