Informes - Subsecretaría
-
- INFORME 5-2023, de 29 de febrer de 2024. modificació de contracte de servicis de neteja d’edificis municipals. aplicació del percentatge de modificació sobre el preu inicial del contracte
- Informe 04-2023, de 9 de juny de 2023. Contractació menor per a actuacions repetitives i periòdiques. Aplicació dels principis de la contractació pública
- Informe 03-2023, de 9 de juny de 2023. Retirada justificada de l'oferta. Inaplicació de l'article 154.3 de l’LCSP
- Informe 02-2023, de 12 de maig de 2023. Informe al decret __2023, de __ de __, del consell, pel qual s’estableixen els criteris per a garantir una oferta alimentària saludable i sostenible en serveis de restauració col·lectiva de la Comunitat Valenciana i en la venda automàtica d’aliments i begudes.
- Informe 01-2023, de 12 de maig de 2023. Procediment negociat sense publicitat de l'article 168.a) 2n, de l'LCSP. Obres, subministraments o serveis que només puguen ser encomanats a un empresari determinat.
-
- Informe 06-2022, de 17 de febrer de 2023. Error per part del contractista anterior en la informació sobre la subrogació dels treballadors. Obligacions de l'òrgan de contractació en la informació sobre la subrogació. Impossibilitat de modificació del contracte.
- Informe 05-2022, de 16 de desembre de 2022. Contracte menor d’obres. Necessitat de projecte I supervisió. Obres de reasfaltatge. Inaplicació de la llei 38/1999, de 5 de novembre, d’ordenació de l’edificació i el codi tècnic de l’edificació.
- Informe 04-2022, de 3 de novembre, d’inclusió en contractes pluriennals de les retribucions dels convenis col·lectius que varien cada any d’execució.
- Informe 03-2022 de 27 de juliol. Suspensió de contracte d'obres per ordre judicial. Indemnització al contractista
- Informe 02-2022 de 27 de juliol. Contractació d'actuacions periòdiques i repetitives mitjançant successius contractes menors
- Informe 01-2022 de 29 d'abril de 2022. Concurs de projectes. Fases en el procediment obert. Procediment restringit. Aplicació de les subfases.
-
- Informe 15-2021, de 29 d'abril de 2022. Possibilitat de subscriure un conveni per a la inserció social i laboral de les veïnes i veïns d'Alfafar.
- Informe 14-2021, de 18 de febrer de 2022. Meses de contractació en les corporacions locals.
- Informe 13-2021, de 18 de febrer de 2022. Informe al projecte de decret del consell, pel qual es regula la inclusió de clàusules de responsabilitat social en la contractació pública i en les convocatòries d'ajudes i subvencions.
- Informe 12-2021, de 29 d'abril de 2022. Concessió de subministrament d'aigua potable en precari o mera tolerància. Imposibilitat de subscriure un conveni amb l'empresa subministradora. Assumpció per l'Ajuntament de la gestió del servei.
- Informe 11-2021, de 18 de febrer de 2022. Venda de productes forestals mitjançant pagament en espècie. Sotmetiment a la legislació patrimonial.
- Informe 10-2021, de 15 de desembre de 2021. Naturalesa jurídica i normativa aplicable als contractes de treballs silvícoles descrits per la direcció general de medi natural i d'avaluació ambiental
- Informe 09-2021, de 15 de desembre de 2021. Presentació de proposicions amb el mateix equip tècnic a dos lots de diferent objecte, de què pot resultar incompatibilitat i conflicte d'interés.
- Informe 08-2021, de 12 de novembre de 2021. Competència per a acordar una concessió demanial el pressupost base de licitació de la qual és zero euros i la seua duració és de 75 anys.
- Informe 07-2021, de 5 d'octubre de 2021. Prohibició de contractar per incompatibilitat. Actuacions no conformes a dret subsistint la prohibició. Presentació de nova oferta per licitador contrària al principi de transparència i igualtat entre els licitadors.
- Informe 06-2021, de 5 d’octubre de 2021. Renúncia a un contracte, requisits. Prestació que no és objecte d’un conveni.
- Informe 05-2021, de 28 de juliol de 2021. Gestió directa de servei públic de transport col·lectiu urbà de passatgers per societat municipal. No és aplicable l'art. 24.6 del Text refós de la llei de contractes del sector públic relatiu a l'encàrrec de gestió Per a la compra de dos autobusos elèctrics.
- Informe 04-2021, de 28 de juliol de 2021. Qüestions que no són objecte de la Junta Superior de Contractació Administrativa. La relació cost eficàcia. Defectes o errors de tramitació.
- Informe 03-2021, de 9 d'abril de 2021. Presentació manual de proposicions o ofertes per persones jurídiques en els registres d'entrada. Excepcions a la presentació per mitjans electrònics de les persones físiques i jurídiques. Prevalença de la llei de contractes del sector públic sobre l'art. 14.2 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Informe 02-2021, de 18 de juny de 2021. Contractació irregular. Enriquiment injust. Revisió d'ofici. Obres que han de ser objecte de licitació. Improcedència del procediment negociat per urgència.
- Informe 01-2021, de 9 d'abril de 2021. Aplicació del conveni col·lectiu sectorial per al càlcul del pressupost base de licitació. Actuació de l'òrgan de contractació davant la previsió de subrogació.
-
- Informe 7-2020, de 12 de març de 2021, procedència de les clàusules socials específiques introduïdes en el text de la proposta d'acord entre la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMV), la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació (SAMC) i els representants dels treballadors i treballadores de les dues entitats sobre mesures per a fomentar la contractació estable en la prestació de serveis per part de les empreses contractistes.
- Informe 6-2020, de 22 de desembre de 2020. Prohibició de pròrrogues tàcites. Compliment i finalització d'un contracte al primer any de la seua execució per no haver-se exercit la pròrroga expressa en el termini previst.
- Informe 5-2020, de 6 de novembre de 2020. Consideració de les Comunitats de Regants com a poder adjudicador.
- Informe 4-2020, de 27 de juliol de 2020. Modificacions previstes en els plecs de clàusules administratives. Límits. Introducció de la recollida selectiva de bioresidus.
- Informe 3-2020 de 30 de juny de 2020. Guia verda. Mesures mediambientals en la contractació pública en l'àmbit de l'edificació de la Generalitat
- Informe 2-2020, de 4 de juny de 2020. Informació insuficient facilitada per l'òrgan de contractació en relació amb la subrogació de personal del contracte de servei de monitors d'activitats esportives, exp. 36-2014, de l'Ajuntament de Crevillent.
- Informe 1-2020, de 25 de febrer de 2020. No concurrència dels requisits de realització d'un procediment negociat sense publicitat per raons artístiques per a la contractació de la banda de música municipal en diferents actuacions i esdeveniments al llarg de l'any.
-
- Informe 5-2019, de 25 de febrer de 2020. Modificació d'un contracte de serveis. Alteració substancial de l'objecte del contracte. Resolució per demora. Nul·litat del procediment. Possible existència de dues causes de resolució. Penalitats en la liquidació.
- Informe 4-2019, de 25 de febrer de 2020. Consideració o no de la modificació del contracte per la introducció d'unitats noves. Concepte de pressupost primitiu o preu inicial del contracte en l'aplicació de les excepcions de l'article 242.4 de l’LCSP.
- Informe 3-2019, de 20 de novembre de 2019. Pròrrogues de contractes de proveïment d'aigua potable, gestió del sanejament i servei d'evacuació d'aigües residuals. Finalització dels contractes. Contravenció de la llei 53-1999, de 28 de desembre, de modificació de la llei 13-1995, de 18 de maig, de contractes de les administracions públiques. Modificacions del contracte excedint els limites legalment previstos. Nul·litat d'actuacions.
- Informe 2-2019, de 13 de juny de 2019. La instrucció 1-2019, de 28 de febrer de l'oficina independent de regulació i supervisió de la contractació sobre la contractació menor.
- Informe 1-2019, de 10 de maig de 2019. Consideració dels projectes d'investigació com a unitats funcionals de l'art. 101.6 de la LCSP. Característiques i requisits de les unitats funcionals. Subministrament de productes comuns a diversos projectes.
-
- Informe 14-2018, de 21 de desembre de 2018. Projecte d'ordre -2018, de de , de la conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten normes de funcionament del Registre Oficial de Contractes de la Generalitat.
- Informe 13-2018, de 21 de desembre de 2018. Possibilitat de realitzar contractes menors de direcció d'obres. Còmput de la durada del contracte.
- Informe 12-2018, de 22 d'octubre de 2018. Impossibilitat legal d'exigir als licitadors el compliment de requisits d'arrelament territorial o la disponibilitat de títols habilitadors que no siguen necessaris per a l'activitat objecte d'un contracte. Règim jurídic de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació després de l'entrada en vigor de la llei 9/2017, de contractes del Sector Públic.
- Informe 10-2018, de 22 de octubre de 2018, contratos de investigación y desarrollo excluidos de la Ley de contratos del Sector Público.
- Informe 09-2018 de 27 de juliol de 2018 . Proposicions simultànies. Admissió d'oferta presentada per dues o més licitadors que han concorregut conjunta i solidàriament a l'adjudicació. Pràctiques col·lusòries restrictives de la competència.
- Informe 08-2018 de 15 de juny 2018 . Interpretació de l'art. 118.3 de la Llei 9-2017, de 8 de novembre de, de contractes del Sector Públic.
- Informe 07-2018, de 27 de juliol de 2018. Aplicació de la figura del contracte menor als contractes privats. Especial referència al contracte de patrocini.
- Informe 06-2018 de 15 de juny de 2018 . Contractes de qualificació creditícia (rating). Exclusió de l'àmbit de la llei de contractes del sector públic
- Informe 05-2018 de 15 de juny 2018 . Existència o no de fraccionament en diversos contractes sotmesos a consulta. L'obligada planificació general de les necessitats prèvies a l'elecció del procediment de contractació i la seua periodicitat. Actuacions que no poden ser objecte de conveni. Concreció i característiques del fraccionament de l'objecte del contracte.
- Informe 04-2018, de 15 de juny 2018 . Diverses qüestions d'interpretació de l'art. 118 de la llei 9-2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic en relació amb la contractació menor
- Informe 03-2018 de 15 de juny 2018 . Límits a l'acumulació de prestacions de diferent naturalesa en un únic contracte.
- Informe 02-2018, de 27 de febrer de 2018. Criteris per a excloure una oferta sotmesa a valors anormals o desproporcionats. Possibilitat d'oferir prestacions a preus inferiors al cost de producció.
- Informe 01-2018, de 27 de febrer de 2018. Anul·lació d’adjudicació per sentència judicial. Efectes sobre un contracte l’execució del qual ja s’ha iniciat.
-
- Informe 12-2017 de 27 de febrer de 2018. Possibilitat de subscriure un conveni de FP dual amb un centre privat concertat.
- Informe 11-2017, de 12 de desembre de 2017. Qualificació del contracte de servei de recollida de residus sòlids urbans, selectiva i voluminosos. Possible compensació de deutes entre l’ajuntament i el contractista quan hi ha hagut incompliments per part d’aquest. Modificació d’un contracte per a introduir prestacions complementàries
- Informe 10-2017, de 12 de desembre de 2017. Data que ha de ser tinguda en consideració per a valorar la concurrència de la prohibició de contractar prevista en l’article 60.1.g de Reial Decret legislatiu 3-2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de contractes del sector públic. Prohibició de contractar dels regidors ixents o en funcions
- Informe 09-2017, de 17 d’octubre de 2017. Incompatibilitat de l’article 56 del text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.
- Informe 08-2017, de 17 d’octubre de 2017. Defectes esmenables i no esmenables en la constitució de garanties definitives mitjançant aval.
- Informe 07-2017, de 5 de juliol de 2017. Procediment negociat per a l’adjudicació d’un contracte de redacció de projecte i direcció d’obres de modificació de projecte. Transcendència de la modificació proposada. Aspectes relacionats amb la propietat intel·lectual de l’autor del projecte inicial.
- Informe 06-2017, de 5 de juliol de 2017. Asunción per l'Ajuntament del cost de subrogació de treballadors per nova empresa contractista.
- Informe 05-2017, de 12 d’abril de 2017. Contracte de serveis informàtics. Cessió il·legal de treballadors.
- Informe 04-2017, de 12 d’abril de 2017. Contractació amb empreses que operen o es troben radicades en territoris denominats paradisos fiscals. Establiment d’una clàusula que afavorisca l’adjudicació a empreses que no operen o no es troben radicades en territoris denominats paradisos fiscals.
- Informe 03-2017 de 12 d'abril de 2017. Prohibició de contractar o conflicte d'interessos en la contractació de l'empresa del marit d'una regidora.
- Informe 02-2017, de 3 de febrer de 2017. Esborrany d’avantprojecte de llei de la Generalitat per al foment de la responsabilitat social.
- Informe 01-2017 de 3 de febrer de 2017. Termini de duració i pròrroga d’un contracte de servei de neteja viària, arreplega i transport de residus sòlids urbans i gestió d’Ecoparc. Contradicció en les clàusules del plec que regeix la licitació.
-
- Informe 9-2016, de 30 de novembre de 2016. Nul·litat de l’obligació de concessió de préstec en una licitació.
- Informe 8-2016 de 30 de novembre de 2016. Contractació dels serveis financers de la Generalitat.
- Informe 7-2016, de 30 de novembre de 2016. Qualificació d'un contracte de serveis de monitors esportius i obligació de no incórrer en cessió il·legal de treballadors.
- Informe 6-2016 de 22 de juliol de 2016. Incompatibilitat de contractista que adquirix la condició de regidor de l'Ajuntament contractant.
- Informe 5-2016 de 22 de juliol de 2016. Prohibició de contractar de l'article 60.1 g del text refós de la llei de contractes del sector públic. Diversos supòsits
- Informe 4-2016 de 26 d'abril de 2016. Contracte d'arrendament de servicis o gestió del servici municipal d'aigües potables . Manteniment de la vigència.
- Informe 3-2016, de 26 d’abril de 2016. Prohibició de contractar la filla d’un regidor. aplicació de l’art. 60.1.g del text refós de la llei de contractes del sector públic. Conflicte d’interessos.
- Informe 2-2016 de 26 d’abril de 2016. Obres que poden considerar-se compreses en un contracte de gestió de serveis públics que el concessionari havia de realitzar, amb càrrec a la seua pròpia retribució. Fons de renovació de la xarxa d’abastiment. la seua vinculació al contracte subscrit. Entrada en vigor de la llei 53/1999, de 28 de desembre, per la que es modifica la llei 13/1995, de 18 de maig, de contractes de les administracions públiques. Impossibilitat de continuar prorrogant el contracte.
- Informe 1-2016, de 26 d’abril de 2016. rellevància contractual d’una consideració hipotètica formulada en la documentació tècnica presentada per l’adjudicatari amb la seua proposició. Impossibilitat de modificació d’un contracte de concessió del servei de piscina coberta per mitjà de la introducció d’una nova clàusula o prestacions o serveis addicionals.
-
- Informe 9-2015, de 29 de gener de 2016. Revisió extraordinària de les tarifes d’aigua potable per a aconseguir restablir l’equilibri econòmic de la concessió. Principi de compte i risc del concessionari.
- Informe 8-2015, de 29 de gener de 2016, sobre pressupost màxim limitador i durada màxima d’un contracte de serveis per a la defensa jurídica. Facultat d’interpretació dels contractes.
- Informe 7-2015 de 15 de novembre de 2015. Possibilitat d’introduir en els plecs de clàusules administratives particulars disposicions que equiparen les percepcions econòmiques dels treballadors que exercisquen la mateixa activitat en contractació per lots. Possibilitat d’introduir-hi una clàusula que impedisca minorar unilateralment les condicions de treball que, en matèria de jornada i salari s’hagen previst en el conveni col·lectiu que siga aplicable en presentar-se l’oferta.
- Informe 6-2015, de 13 de novembre de 2015. Cnmunitats de Béns. Aptitud per a contractar am el Sector Públic. Antecedents.
- Informe 5-2015, de 13 de novembre de 2015. Possibilitat d’establir en tot cas en els plecs de clásulas administratives la subrogació obligatòria del personal que prestava el servei. Límits.
- Informe 4-2015, de 13 de novembre de 2015. Contracte de concessió de servicis. Compte i risc del contractista. Transferència al concessionari d’un risc operacional en l’explotació.
- Informe 3-2015 de 13 de novembre de 2015. Incompatibilitats dels membres de la Universitat en les licitacions de la Fundació Jaume I-Empresa.
- Informe 2-2015 de 13 de novembre de 2015. Pròrroga d’un contracte de concessió del servei d’abastiment domiciliari d’aigua potable.
- Informe 1-2015 de 4 de maig. Contracte de concessió dels serveis de colaboració en la gestió municipal d'ingressos. Pròrrogues tàcites des de la promulgació de la llei 53-1999, de 28 de desembre, per la qual es modifica la "LCAP". Inexistència de víncle contractual
-
- Informe 13/2014, de 17 de febrer de 2015. Execució d’obres per al funcionament d’un servici públic gestionat en règim de concessió, que no es troben expressament i detalladament relacionades i compreses en el contracte de gestió de servicis públics corresponent. Exigència de garantia definitiva en els contractes menors.
- Informe 12/2014, de 17 de febrer de 2015. Gastos generals i benefici industrial en contractes de concessió de servicis públics
- Informe 11/2014 de 17 de febrer de 2015. Garantia complementària com a criteri d’adjudicació. La valoració del preu en funció de la baixa al tipus de licitació.
- Informe 10/2014, de 17 de febrer de 2015. Duració d’un contracte de prestació de servicis. Càlcul del valor estimat dels contractes. Contractes d’espectacles. Contractes amb associacions culturals i ONG. Contractes amb mitjans de comunicació. Contractes mixtos. Contractes finançats amb subvencions.
- Informe 09/2014, de 24 de novembre de 2014. Contractació d’obres no incloses en el projecte verbalment per orde de la direcció d’obra. Inexistència de modificació de contracte. Enriquiment injust. Excés de mesurament superior al 10%
- Informe 08/2014, de 24 de novembre de 2014. Contracte de concessió de gestió del servici de sanejament d’aigües residuals. Abast dels informes de la junta. Obres a realitzar pel concessionari i obres objecte de licitació.
- Informe 07/2014, de 24 de novembre de 2014. Contracte de servici de recollida i custòdia d’animals de companyia. Llei 4/1994, de 8 de juliol de la Generalitat Valenciana, sobre protecció dels animals de companyia.
- Informe 06/2014, de 28 de juliol de 2014. Abast de l'obligació de subrogació de personal en un contracte de gestió de servicis públics.
- Informe 05/2014, de 24 de novembre de 2014, sobre contractació dels servicis per al manteniment integral i de conservació de les instal·lacions de l’enllumenat públic i de subministrament d’energia i instal·lació de mesures d’eficiència energètica
- Informe 04/2014, de 24 de novembre de 2014. Reforma i ampliació de piscina municipal. Contracte de gestió de servici públic o contracte concessió d’obra pública.
- Informe 03/2014, de 28 de juliol de 2014. Renúncia a la subscripció d'un contracte. Necessària motivació. Improcedència de la declaració de desert.
- Informe 02/2014, de 14 de maig de 2014. Contractes de defensa jurídica i judicial d'empleats públics.
- Informe 01/2014, de 14 de maig de 2014. Modificació de contracte de gestió de servicis públics en règim de concessió d'abastiment d'aigua potable. Ampliació o reducció de l'objecte del contracte.
-
- Informe 9/2013, de 18 de febrer de 2014. Incidència del contingut de l'article 45 de la llei 14/2013, de 27 de setembre, de suport als emprenedors i la seua internacionalització, quant a l'establiment de la prohibició de discriminació a favor de contractistes previs en els procediments de contractació pública en un contracte de posada a disposició de places residencials.
- Informe 8/2013, de 18 de febrer de 2014. Resolució de contracte de direcció d'obres complementari de contracte d'obres.
- Informe 7/2013, de 8 de gener de 2014. Efectes de la dissolució d'un consorci en el contracte de concessió de servici públic abans de finalitzar el termini d'execució del contracte.
- Informe 6/2013, de 13 de novembre de 2013. Servicis complementaris a realitzar pel contractista. Adjudicació a través del procediment negociat.
- Informe 5/2013, de 13 de novembre de 2013. Incidència de la disposició transitòria primera de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic en el règim jurídic aplicable a la modificació d'un contracte
- Informe 4/2013, de 29 de juliol 2013. Contractació de diverses prestacions a un únic empresari. Contractació per lots. Classificació exigible.
- Informe 3/2013, de 29 de juliol 2013. Sotmetiment a la legislació de contractes del sector públic del consorci Consorci Calp Tourism.
- Informe 2/2013, de 7 de juny 2013. Projecte d'orde per la qual es dicten les normes de funcionament i comunicació de dades al Registre Oficial de Contractes de la Generalitat.
- Informe 1/2013, de 15 de maig de 2013. Projecte d'orde de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, pel qual s'aprova la Plataforma de Licitació Electrònica de la Generalitat, Ge-Compres, i es regula el procediment de licitació electrònica a través d'esta.
-
- Informe 6/2012, de 24 de juliol de 2012. Renúncia a la celebració d'un contracte o desistiment del procediment.
- Informe 5/2012, de 24 de juliol de 2012. Contracte d'obres amb presentació de projecte per empresari. Revisió de preus de les obres.
- Informe 4/2012, de 9 de maig de 2012. Contractes de servicis i Concessions de servici públic. Inexistència de concessió de Servici públic. Algunes qüestions relatives als plecs de Clàusules administratives. Criteris de selecció prèvia i Criteris d'adjudicació. Establiment de millores. Revisió de Preus. Valoració dels criteris que depenen d'un juí de Valor. Procediment.
- Informe 3/2012, de data 24 de maig de 2012. Exigència de personal mínim per a la prestació del servici objecte del contracte. Compromís d'adscripció de mitjans quan és exigible la classificació d'empresa. Requisits de solvència. Condicions especials d'execució. El seu establiment previ. Discrepàncies entre el plec de clàusules administratives i el plec de prescripcions tècniques. Qüestions que han de ser objecte del plec de prescripcions tècniques.
- Informe 2/2012, de 9 de juliol de 2012. Subministrament d'abastiment d'aigua potable domiciliària. Sotmetiment a la legislació de contractes del sector públic.
- Informe 1/2012, de 27 de març de 2012. Exempció de classificació. Requisits.
-
- Informe 9/2011, de 27 de març de 2012. Prohibicions de contractar i pròrroga dels contractes. Concurs de creditors en les unions temporals d'empreses. Resolució i cessió de contractes.
- Informe 8/2011, d'1 de febrer de 2012. Penalitats per demora en l'execució d'un contracte d'obres. Termini de prescripció de l'acció per a l'inici de nou expedient d'imposició de penalitats al mateix contractista una vegada decretada la caducitat del primer expedient.
- Informe 7/2011, de 22 de novembre de 2011. Ofertes amb valors anormals o desproporcionats i la seua aplicació al procediment negociat. Justificacions del licitador sotmés. Condicions excepcionalment favorables per a executar la prestació.
- Informe 6/2011, de 22 de novembre de 2011. Qüestions que no són objecte d'esta junta. Prerrogativa de l'òrgan de contractació d'interpretar els contractes. Incompliment de les restants obligacions essencials del contracte.
- Informe 5/2011, de 22 de novembre de 2011. Fórmula de revisió de preus en contractes de servicis. Improcedència d'aplicació de les fórmules de revisió de preus per als contractes d'obres. Conseqüències.
- Informe 4/2011, de 22 de novembre de 2011. Inexistència de contracte de gestió de servici públic. Contractes amb pluralitat d'objecte. Contractes mixtos. Desistiment del procediment.
- Informe 3/2011, de 16 maig de 2011. Suspensió de la tramitació de l'expedient de contractació per interposició de recurs especial contra l'adjudicació provisional. Interpretació de la disposició transitòria tercera apartat segon de la llei 34/2010, de 5 d'agost del 2010. Extemporaneïtat en la constitució de la garantia definitiva. Conseqüències jurídiques.
- Informe 2/2011, de 14 de juny del 2011. Renúncia a l'adjudicació d'un contracte oferit. Responsabilitat de l'administració contractant.
- Informe 1/2011, de 16 de maig de 2011. Contracte de concessió de servici públic. Contracte de concessió d'obra pública. Diferències. Licitació en un mateix expedient d'ambdós contractes. Possible inclusió en els plecs de prestacions no relacionades directament amb l'objecte del contracte. Vulneració dels principis bàsics de la contractació pública.
-
- Informe 3/2010, de 22 de febrer de 2011. Contracte per a la repavimentació de calçades de les vies públiques. Contracte d'obres.
- Informe 2/2010, de 31 de gener de 2010. Càlcul del preu en el contracte de gestió de servicis públics en la modalitat concessió.
- Informe 1/2010, de 26 d'octubre del 2010. Contracte de recollida de residus i neteja viària. Licitació conjunta d'ambdós. Inexistència d'una concessió de servicis públics.
-
- Informe 12/2009, de 7 de maig del 2010. Competència per a la valoració de les proposicions. Comité d'experts. Vinculació del seu informe a la Mesa de Contractació.
- Informe 11/2009, de 3 de desembre del 2010. Adjudicació de Contractes de compra, desenvolupament i producció de programes i temps de difusió pels organismes de radiodifusió. Sotmetiment a la Llei de Contractes del Sector Públic.
- Informe 10/2009, de data 18 de febrer del 2010. Consorci de gestió del Centre d'Artesania de la Comunitat Valenciana. La seua consideració d'administració pública a l'efecte de la Llei de Contractes del Sector Públic
- Informe 09/2009, de 14 de desembre. Els contractes administratius especials i la seua aplicació en la Llei 30/2007, de 31 d'octubre, de contractes del Sector Públic.
- Informe 08/2009, de 29 d'octubre. Proposicions dels interessats. Ofertes econòmiques sense cost en el contracte de servicis. Caràcter valor anormal o desproporcionat de l'oferta. Infraccions dels Plecs de Clàusules Administratives. Desisitiment de la licitació.
- Informe 07/2009, de 30 de setembre. Qüestions que poden ser sotmeses a informe de la Junta Superior de Contractació Administrativa. Exclusió dels contractes patrimonials.
- Informe 06/2009, de 17 de juliol. Titularitat de les obres en el contracte de concessió d'obres públiques. Modificació del contracte. Obres complementàries.
- Informe 05/2009, de 7 de juliol. Inaplicació de l'article 24 en relació amb l'article 4.1.n) de la Llei de Contractes del Sector Públic a les empreses mixtes. Sotmetiment als procediments de contractació pública.
- Informe 04/2009, de 8 de maig. Contracte de concessió d'obra pública. Constitució de societat concessionària titular de la concessió sense previsió en els plecs de clàusules administratives. Cessió de contracte.
- Informe 02/2009, de 6 d'abril. Aplicabilitat prèvia al desplegament reglamentari de l'art. 134 de la Llei de Contractes del Sector Públic.
- Informe 01/2009, de 13 de febrer. Iniciativa privada i actuacions preparatòries del contracte de concessió d'obra pública.
-
- Informe 6/2008, de 21 de novembre. Possibilitat d'oferir 0 € un contrac sobre la base de la retribució per l'explotació d'un servici que no és objecte de la licitació. Servici d'arreplega de cadàvers en supòsits de mort violenta o sospitosa de criminalitat per orde judicial.
- Informe 5/2008, de 17 de novembre. Contractes de gestió integral de centres de reeducació de menors de titularitat pública. Tipus de contracte. Possibilitat de subscriure convenis de col·laboració. Possibilitat de classificació d'entitats sense fi de lucre.
- Informe 4/2008, de fecha 3 de noviembre. Resolución de contrato por solicitud de concurso de la Ley 22/2003, de 9 de julio, concursal presentada con posterioridad a la formalización del contrato. Declaración de concurso y declaración de insolvencia como causas de resolución de los contratos. Efectos.
- Informe 3/2008, de 9 de setembre. Competència per a l'adjudicació pels alcaldes i presidents de les entitats locals de concessions sobre els béns de les mateixes a l'entrada en vigor de la Llei de Contractes del Sector Públic. Regles per a la determinació del valor de la concessió. Exclusió de l'àmbit d'aplicació de la Llei de contractes.
- Informe 2/2008, de 14 de juliol. Incompliment de contracte. Retribució al contractista. Delegació de competències en matèria de contractació.
- Informe 1/2008, de 2 de juny. Contractes de gestió de servicis públics. Construcció i gestió de cementeri municipal. Inaplicació del contracte de concessió d'obra pública. Característiques del contracte de gestió de servici públic amb obra.
-
- Informe 7/2007, de 21 d'abril de 2008. Aplicació del sistema de tarifes per a la retribució de l'execució de les prestacions encomanades a les empreses públiques en quant mitjà propi i servici tècnic de la Generalitat.
- Informe 6/2007, de 5 de març de 2008. Preu dels contractes. Ofertes desproporcionades o temeràries.
- Informe 5/2007, de 24 de gener de 2008. Incompatibilitat de regidors i prohibició de contractar.
- Informe 4/2007, de 29 de novembre. Resolució de contracte per incompliment de les obligacions essencials. Suspensió unilateral de l'execució del contracte d'obres pel contractista.
- Informe 3/2007, de 18 d'octubre. Modificació contracte de gestió de servici públic d'abastiment d'aigua potable. Alteració substancial de les condicions essencials del contracte. Necessitat nova licitació.
- Informe 2/2007, de 19 de juny. Contracte de concessió d'obra pública per a la construcció i explotació de l'edifici universitari destinat a albergar l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria. Improcedència del contracte de concessió d'obra pública.
- Informe 1/2007, de 16 de maig de 2007, al projecte de Decret del Consell pel qual es crea el Grup Executiu de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions de la Generalitat (GETIC)
-
- Informe 9/2006, de 26 de març de 2007. Contracte d'abastiment d'aigua potable i servici de clavegueram amb infraestructures. Impossibilitat d'adjudicar les obres de l'avanç del Pla Director al concessionari del servici. Obres de licitació independent.
- Informe 8/2006, de 28 de desembre. Inexistència de proposicions simultànies. Inexistència d'empreses de grup o vinculades.
- Informe 7/2006, de 20 de novembre. Possibilitat de subscriure un contracte de factoring per a la bestreta de pagaments a contractistes. Regulació dels servicis financers en la Llei de Contractes de les Administracions Públiques.
- Informe 6/2006, de data 3 de novembre. Constitució de garanties provisionals per mitjà d'aval o assegurança de caució. Control y custòdia.
- Informe 5/2006, de 10 d'octubre. Contractes de compra, desenvolupament, producció de programes i temps de difusió en mitjans audiovisuals. Aplicació de la disposició addicional sexta del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques.
- Informe 4/2006, de 6 d'octubre. Abast i supòsits de la prohibició de contractar per incompatibilitat del personal al servici de les Administracions Públiques.
- Informe 3/2006, de 4 de juliol. Risc i ventura del contractista. Manteniment de l'equilibri econòmic financer. Gestió de servici públic de neteja viària, arreplega selectiva i transport de residus urbans i resta d'assimilables.
- Informe 2/2006, de 28 de març. Contractes d'obra amb pagament ajornat. IVA i interessos de l'ajornament.
- Informe 1/2006, de 23 de gener. Excepció de classificació. Servici de neteja del camp de regates de la 32a edició de la Copa Amèrica (València)
-
- Informe 5/2005, de 20 de desembre. Realització pel concessionari d'obres en el contracte de gestió de servicis públics. Interpretació dels contractes. Falta de concreció dels plecs que regixen la contractació.
- Informe 4/2005, de 28 de juny. Gestió de servicis públics d'abastiment d'aigua potable per societat d'economia mixta. Aplicació de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques.
- Informe 3/2005, de 18 de maig. Consideració de les aportacions públiques en els contractes de concessió d'obres públiques.
- Informe 2/2005, de 25 d'abril. Excepció de classificació. Congrés Europeu de Seguretat i Salut en el Treball. IV Congrés Comunitat Valenciana.
- Informe 1/2005, de 29 de març. Excepció de classificació a Fira Mostrari Internacional de València. Fira FORMAEMPLE@.
-
- Informe 12/2004, de 7 de desembre del 2004. Excepció de classificació.
- Informe 11/2004, de 29 de novembre del 2004. Proposicions simultànies. Establiment de variants o alternatives,
- Informe 10/2004, de 18 de novembre del 2004, al Projecte de Decret del Govern Valencià pel que s'establixen mesures per a recolzar l'estabilitat i qualitat d'ocupació de les persones amb discapacitat en l'àmbit de la Comunitat Valenciana
- Informe 09/2004, de 27 de septiembre. Obres d'aparcament subterrani i posterior explotació del servici.
- Informe 08/2004, de 13 de juliol. Assegurança de responsabilitat civil com a mitjà d'acreditació de la solvència econòmica. La seua exigència en licitacions d'obres on legalment procedix la classificació d'empresa.
- Informe 07/2004, de 10 de juny. Projecte d'Orde sobre requisits i criteris mediambientals a introduir en els Plecs de Clàusules Administratives que regisquen en els contractes de la Conselleria de Territori i Habitatge, les entitats autònomes i entitats de Dret Públic vinculades o dependents de la mateixa.
- Informe 06/2004, de 20 de maig. Informe jurídic previ al document de formalització dels contractes administratius en les entitats que integren l'Administració Local.
- Informe 05/2004, de 18 de juny. Modificació dels contractes de gestió de servicis públics. Revisió de preus. Principi de risc i ventura i equilibri economicofinancer. Límits.
- Informe 04/2004, de 2 d'abril. Devolució de documentació al licitador. Caràcter secret de les proposicions.
- Informe 03/2004, d'11 de març. Contracte de concessió per a la gestió del servici públic d'abastiment d'aigua potable. Inexistència de contracte de concessió d'obra pública de la Llei 13/2003, de 23 de maig.
- Informe 02/2004, de 20 de febrer, sobre projecte de normativa de contractació de ferrocarrils de la Generalitat Valenciana
- Informe 01/2004, de 9 de gener 2004, sobre l'aplicació de les normes de la contractació administrativa en relació amb els projectes de gestió d'iniciativa privada regulats en la Llei 10/2000, de 12 de desembre, de residus de la Comunitat Valenciana
-
- Informe 8-2003, de 18 de desembre. Sotmetiment a la contractació pública de les societats públiques qualificades com a mitjà propi de l'Administració en les seues operacions amb tercers.
- Informe 6-2003, de 22 de setembre. Sotmetiment de Fira Mostrari Internacional de València a les normes de contractació pública.
- Informe 5-2003, de 3 de juny. Abast dels informes de la Junta Superior de Contractació Administrativa. Caràcter dels Plecs que regixen la contractació. Abonament d'honoraris per Direcció d'Obres.
- Informe 4-2003, de 22 de maig. Abast dels informes de la Junta Superior de Contractació Administrativa. Interpretació de l'art. 59 del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques
- Informe 3-2003, de 22 de maig, sobre la publicitat de les licitacions per empreses públiques. Accions finançades amb fons comunitaris.
- Informe 2-2003, de 14 d'abril de 2003, sobre la inclusió com a criteri d'adjudicació d'un contracte per a la gestió de la neteja viària la participació de les empreses en programes d'integració soci laboral de col·lectius desfavorits
- Informe 1-2003, de 20 de gener, sobre concessió demanial per a l'explotació de quiosc en via pública
-
- Informe 9/2002, de 8 de novembre, en relació al Projecte d'Orde de la Conselleria de Medi Ambient, per la que es fixen les característiques mediambientals en els Plecs de Clàusules Administratives Particulars com a criteri objectiu d'adjudicació dels contractes públics que s'adjudiquen per concurs
- Informe 8/2002, de 31 d'octubre, sobre duració dels contractes de gestió de servicis públics. Extralimitació del termini legalment previst.
- Informe 7/2002, de 18 d'octubre, sobre revisió de preus en els contractes de servicis, consultoria i assistència
- Informe 6/2002, de 8 d'agost, sobre la gestió del servici de recollida domiciliària de residus sòlids urbans. Contracte de gestió de residus urbans.
- Informe 4/2002, de 5 de juny, en relació amb l'Avantprojecte de Llei valenciana per a la igualtat d'hòmens i dones
- Informe 3/2002, de 10 de juny, sobre contracte de servicis. Excepció de classificació. Sol·licitud al Govern Valencià.
- Informe 2/2002, de 4 de juny, sobre qualificació d'un contracte per a l'atenció del programa de teleassistència domiciliària a persones de la tercera edat
- Informe 1/2002, de 25 de març, sobre revisió de preus d'un contracte de gestió de servicis públics
-
- Informe 4/2001, de 4 de desembre, sobre contracte d'obres. Emissió de certificacions d'obres i la seua consideració d'entrega de béns als efectes de meritació de l'IVA. Imputació dels interessos de demora en la base imposable de l'IVA.
- Informe 3/2001, de 7 de novembre, sobre modificació de contracte de consultoria i assistència de redacció de projecte d'homologació parcial modificativa amb ordenació detallada d'un sector de superfície
- Informe 2/2001, de 12 de juliol, sobre pròrroga de contracte d'arrendament de servicis personals per a el subministrament domiciliari d'aigua potable